Direktlänk till inlägg 17 oktober 2009

Förändringar

Av dream - 17 oktober 2009 12:01

Ibland undrar jag på hur andra tänker gör inte ni de? Vi är av samma art alltså MÄNNISKAN. Men ändå är vi så otrevliga mot varandra och vi har våra revir men de är väl så i djurens värld man tar de som man behöver och struntar i andras."PAX" försten som pippi långstrump sa...........


Jag har haft många dispyter i mitt liv och de är inte alltid de andras fel utan kan vara mitt eget fel oxå. Men  de finns då dom som ALDRIG SER sina egna fel utan kör på sin väg och struntar i andra...hur kan man vara så kall?


Speciellt om man nu är släkt. Fattar inte varför de ska vara så...... man ger ger och tar tar men då man släpper allt och försöker gå vidare fortsätter vissa människosläktet att älta...de försöker få sympati genom att ignorera de som en annan känner och bara kör sitt...VARFÖR?


När jag Miste min son vart alla ledsena vilket är naturligt de fanns människor runt om kring men de fanns oxå dom som mådde dåligt i annat som gottade sig i våran sorg och grät och beklaga sig som om de va synd om dom.


Var dom där då jag behövde dom som bäst? Nix några inom människosläktet fanns inte där ..fick de till svars att "vi fick inte ledigt från jobbet"  (Vilken klycha) De var så kort om tid ( Vad är tid i detta skede?)  Jag är sådan person vill inte vara med om de? (Vem fan vill vara med om de? )



Ja de har nu snart gått 5 år och sorgen har tagit sig en ny dimention. Jag beklagar inte längre om min sorg och saknad som om de vore synd om mig, jag har inte tagit till droger och alkohol pga sorgen,jag har tagit tag i livet och de känns bra. JAG KLARADE de jag mår rätt bra idag och ibland ramlar jag ner i avgrunden fast inte lika djupt.


Jag tror många med mig som fått de i sitt liv känner samma sak efter åren som går.

De känns skönt att ta de som ger mig energi och inte TAR BORT min energi sedan må de vara min syster min moster eller annan släkt men om människor som dom faktiskt är tar energi och inte vågar fråga en hur man mår osv ... då får de vara för min del....


ALLA tjatar om att få respekt ska man ge de tillbaka och de är väl sant men jag känner bara kan man inte känna frid kan man inte få in de att vi alla kommer att dö vi alla ska väl få må bra fram tills dess om de finns möjlighet?


SKÖNT att jag har min familj och att jag mår bra i mitt jobb och min mamma och pappa.....


Nu får ni ha en underbar lördag de ska jag ha



Kram ballerinan

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av dream - 28 maj 2014 22:51


Livet rullar på 9 år till har gått och jag känner mig sliten. Sorgen finns djupt inom mig som varje år gör ont. Jag faller inte lika hårt ner men ont gör d   ...

Av dream - 20 oktober 2009 14:39

Att få en Ängel i sin famn är något man kanske ALDRIG kan beskriva med ord. Nej de kanske aldrig går men jag kan försöka lägga ner de i min blogg att för er berätta känslan när min lille ängel föddes. Den 18 Januari skulle jag få hålla i min e...

Av dream - 18 oktober 2009 20:13


Jag kände bara ett drag av att vi skulle ut till minneslunden idag. De känns alltid lika skönt att få komma dit. Så här vackert är de där just nu......   <3<3<3 saknar dig      ...

Av dream - 17 oktober 2009 12:20

Ja  jag har ju under dessa år kunnat pyssla om min älskade Ängel fast via en minnessida på internet. Detta tack vare min älskade syster som tillbringade tid för att göra en sådan till oss för honom. Den sidan lever än idag och jag älskar att ha ...

Av dream - 16 oktober 2009 21:20

Ja då var de dax för mig att få utlopp för mina känslor och få känna att de ger mig något igen. Har funderat mycket på vad bloggande handlar om igentligen....men för mig är de ett sätt att bearbeta sitt liv och få tips ideer och råd på sin väg ..in...

Presentation


Livet om att leva med ett barn för lite och vardags bestyr med småbarn och tonåring och som gift kvinna

Gästbok

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Oktober 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards