Direktlänk till inlägg 20 oktober 2009

Att få känna sin Ängel

Av dream - 20 oktober 2009 14:39

Att få en Ängel i sin famn är något man kanske ALDRIG kan beskriva med ord.

Nej de kanske aldrig går men jag kan försöka lägga ner de i min blogg att för er berätta känslan när min lille ängel föddes.


Den 18 Januari skulle jag få hålla i min efterlängtade son för första gången för snart 5 år sedan.

Tankarna var runt om mig att jag aldrig skulle få höra hans röst få se hans levande ögon.

Men att få träffa honom var en känsla som jag kände var delad i två olika känslor.


Jag hade aldrig bemött döden på så nära håll och hur skulle de kännas att få hålla om sitt barn som man burit i 9 månader dött?


Samtidigt var jag så längtansfull att få se mitt mirakel som jag ÄLSKAT såå och längtat massor.

Mina värkarbeten startade av sig själv vid 05 tiden på morgonen ..vi åkte in till förlossningen med tunga steg..gråten satt i halsgropen av olika känslor.. vi möttes av läkare och barnmorskor som gav oss ett rum vid 10.30 dom tog hål på hinnorna och ut från mig rann fostervattnet som var mekonomfärgat.. han hade troligen bajsat ner sig inne i magen och svalt de vilket inte är så bra. Men vi viste ju redan att han var död.



Mina värkar sattes igång ordentligt efter detta och jag hade såå ont.. nu kunde jag inte tänka på döden utan mer fokusera mig på att han skulle ut ur mig.... han fastnar på vägen igenom förlossningen och jag skriker av smärta och sorg...MITT Barn   in kommer en överläkare och lossar honom ur mitt bäcken upp på min mage 13.41 känner jag en varm liten kropp som ligger på mig..jag vågar inte titta ner han LEVER ju inte...


Hör hur min älskade man gråter och tittar på honom... Jimmy tar sig an honom och jag gråter...varför varför ska de här få bli så... vi hade planerat så mycket för honom...

En liten ängel kom till oss men vände snabbt om för att föralltid leva ovan molnen och se ner på sin mamma och pappa.


2 Dygn hade jag honom hos mig..ville inte släppa taget men bestämde oss att efter namngivelsen skulle vi lämna förlossningen..de var de tyngsta stegen jag någonsin tagit från en förlossning och bemötandet ute på parkeringen på huddinge sjukhus var fruktansvärt. Där gick lyckliga nyblivna föräldrar med sina små i bilstolen....


Själva gick vi i sorg med ett ljus i handen som nyblivna föräldrar.......ALDRIG har en resa tagit så hårt på mig.. jag minns de som i går smärtan och glädjen i ett.. Vi lyckade skapa ett barn men han vände om och blev den vackraste ängeln vi sett och VI.....VI HAR HAFT honom I VÅR FAMN....


Snart ska vi får en liten igen och oron är offatbart nervöst för vi vet VET hur de onda känns...


Kram på er som orkat läsa



Dream on

 
 
Love

Love

23 oktober 2009 12:10

Läste din blogg och blev så ledsen för er skull. Lillängeln fick ni inte behålla men som du skrev i era hjärtan finns han alltid. Förstår din oro men du ska se att det går bra.
Sänder en kram och säger lycka till.
Love.

http://vindalou.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av dream - 28 maj 2014 22:51


Livet rullar på 9 år till har gått och jag känner mig sliten. Sorgen finns djupt inom mig som varje år gör ont. Jag faller inte lika hårt ner men ont gör d   ...

Av dream - 18 oktober 2009 20:13


Jag kände bara ett drag av att vi skulle ut till minneslunden idag. De känns alltid lika skönt att få komma dit. Så här vackert är de där just nu......   <3<3<3 saknar dig      ...

Av dream - 17 oktober 2009 12:20

Ja  jag har ju under dessa år kunnat pyssla om min älskade Ängel fast via en minnessida på internet. Detta tack vare min älskade syster som tillbringade tid för att göra en sådan till oss för honom. Den sidan lever än idag och jag älskar att ha ...

Av dream - 17 oktober 2009 12:01

Ibland undrar jag på hur andra tänker gör inte ni de? Vi är av samma art alltså MÄNNISKAN. Men ändå är vi så otrevliga mot varandra och vi har våra revir men de är väl så i djurens värld man tar de som man behöver och struntar i andras."PAX" försten ...

Av dream - 16 oktober 2009 21:20

Ja då var de dax för mig att få utlopp för mina känslor och få känna att de ger mig något igen. Har funderat mycket på vad bloggande handlar om igentligen....men för mig är de ett sätt att bearbeta sitt liv och få tips ideer och råd på sin väg ..in...

Presentation


Livet om att leva med ett barn för lite och vardags bestyr med småbarn och tonåring och som gift kvinna

Gästbok

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Oktober 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards